HTML

Ujgen Renegade

Az SZDSZ egykori underground blogja: "Élünk, lélegzünk, van lelkiismeretünk, értünk is hozzá de nem biztos, hogy hivatalosak" VOLTUNK. Most meg pihenek.

Friss topikok

  • vazsmegyeigerdezsház: Cafolatrol akkor beszelhetunk, ha az elmelet piller allitasairol bizonyithato, hogy hamis, es az e... (2011.08.10. 09:14) Kedvencünk Bogár László
  • urbangeri: @Gino: köszi ;) (2010.03.09. 23:08) Felelős ellenzékiség
  • urbangeri: megnéztük öcsémmel, Csermely Péter nagy produkciót nyomott (2010.02.24. 00:41) Viszony a nagyokhoz
  • Teddypompom: hehehehehe. Annnnnyira jó. Mintha hájjal kenyegetnének. Még, még,még ennyi nem elég!!!!!!!!! (2010.02.06. 15:57) Viszlát Ernyő!
  • urbangeri: Van nekem rendes munkám, ez mindig is csak másodállás volt, csak a mókáért. ujgen.blog.hu/2009/02/... (2009.07.29. 23:33) - Hé Johnny,

Linkblog

Big Business is watching you

2008.05.17. 09:14 :: urbangeri

Hát ma reggel jól összecsodálkoztam magam.

Egy katalán (Barcelona-i) illetékességű makroközgazdász blogjára bukkantam. A téma már eleve jó volt, elraktam magamnak, aztán átfuttam az oldalsávot és hihetetlenül naprakész dolgokat találtam. Egy linken keresztül eljutottam a hét egyik legizgalmasabb magyar cikkéhez, ami már át volt ültetve angolba. (Az eredeti a Népszabiban.)

3 komment

Címkék: gazdaság világgazdaság

A bejegyzés trackback címe:

https://ujgen.blog.hu/api/trackback/id/tr61473522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.05.19. 14:03:41

A nébszabis cikknek azzal a megállapításával, még szőrmentén egyet is tudok érteni, hogy a jobboldal kvázi "tömegkultúrát" teremt, a bal meg semmit, bár szerintem még ez is pontatlan.
Sokkal inkább megfogható identitásról (érzelmi azonosulás) van itt szó.

A cikk többi része sajnos végtelenül leegyszerüsítő, és egyoldalú. Az ellenségképzés a baloldalon "csak eseti volt", hogyne, persze.

Az interjúalany beleesik abba a csapdába is, hogy mindent saját szakterületén keresztül magyaráz. Ha egyszer lesz balos tömegkultúra, akkor minden újra szép lesz..mintha a teljesítmény vagy az ország helyzete ez ügyben semmit sem számítana.

Idegesítően okoskodó.

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2008.05.19. 15:33:22

hát, ezt a nagy felbuzdulást nem értem. szerintem egy nagyon rossz és elfogult cikk. egyrészt nincs benne semmi új, másrészt "legalább" kollektívan felmenti az egyik oldalt a másik kárára...

(egy rendszeres olvasó, aki mérsékelt szimpátiával figyel és feltűnően sokszor bólogat egy-egy bejegyzés után)

urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.05.19. 22:23:44

Nekem tetszett, sok mindent szebben fogalmazott meg, ami már motoszkált a fejemben. Mondjuk a félelemkeltésről annyit, hogy engem inkább irritálnak Szíjjártó imperatívuszai. De nagyon.

Amúgy meg igaz az is, hogy a jobboldal sokrétűen kommunikál. Ott van a Reakció, ami már számomra is fogyasztható, meg ott van az agyzsibbasztó mainstream.

Az meg elég fura identitás, hogy én többnek hiszem magam. Bár én is többnek hiszem magam, de ezt ki nem mondanám, meg azért tudom, hogy ez ilyen pszichológiai kényszerűség, ezért nem élem annyira bele magam. Meg azért mégiscsak megvárom, hogy a másik mit mutat.
süti beállítások módosítása