HTML

Ujgen Renegade

Az SZDSZ egykori underground blogja: "Élünk, lélegzünk, van lelkiismeretünk, értünk is hozzá de nem biztos, hogy hivatalosak" VOLTUNK. Most meg pihenek.

Friss topikok

  • vazsmegyeigerdezsház: Cafolatrol akkor beszelhetunk, ha az elmelet piller allitasairol bizonyithato, hogy hamis, es az e... (2011.08.10. 09:14) Kedvencünk Bogár László
  • urbangeri: @Gino: köszi ;) (2010.03.09. 23:08) Felelős ellenzékiség
  • urbangeri: megnéztük öcsémmel, Csermely Péter nagy produkciót nyomott (2010.02.24. 00:41) Viszony a nagyokhoz
  • Teddypompom: hehehehehe. Annnnnyira jó. Mintha hájjal kenyegetnének. Még, még,még ennyi nem elég!!!!!!!!! (2010.02.06. 15:57) Viszlát Ernyő!
  • urbangeri: Van nekem rendes munkám, ez mindig is csak másodállás volt, csak a mókáért. ujgen.blog.hu/2009/02/... (2009.07.29. 23:33) - Hé Johnny,

Linkblog

Egy köztisztviselő hétvégéje - péntek

2008.01.25. 21:19 :: urbangeri

Ezt nem ide kéne. De hát így kezdtem én is valaha. Nem a politikai tuti megmondása volt a lényeg, hanem csak egy érdekes kísérlet az írogatással, az alkotás egyik fajtájával.

Blogot írni macerás.
Különösen, ha egy viszonylag jól működő minisztérium, hajtósabb helyén ücsörög naphosszat az ember.

Nyílván nem ücsörgök. A Központi Statisztikai Hivatalban kezdtem köztisztviselői pályafutásom. Az elég szánalmas hely volt. Vagyis messze nem ilyen egyszerű a dolog, hogy egy szóval el lehetne intézni öt évet, három állást. Voltak jó részei is, és érdekesnek még inkább érdekes volt. Barátokat szereztem, tanultam, ismerkedtem Magyarországgal. Amit láttam ellenállásra késztetett, politikával is azért kezdtem el foglalkozni - azon túl, hogy érdekelt - mert amit ott láttam, azt csak a politika változtathatja meg kellő gyorsasággal.

A Hivatalt otthagytam egy érdekesebb helyért, de a KSH-ban például volt időm blogolni. Most nincs. Ez persze nem baj, a minisztérium jobb hely. A minisztérium pedig a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, a liberális elit-minisztérium. Ha másért nem, ezért utólag is szeretem Kókát. Ezt részben ő csinálta. No meg Kákosy Csaba és persze a körülötte lévők, akik szegről végről a magyar liberális értelmiség, még ha nem is feltétlen liberális szavazók. A közeg mindenesetre liberális. És a közeg hatása olyan, hogy a Fidesz alatt sem tűnne el teljesen. Sőt jó fideszes miniszter esetén a közeg maradhatna.

Én jelenleg inkább ide tartozom, mint az SZDSZ-hez, ami egy jóval rosszabb állapotban lévő szerezet. Számomra a politika csak másodállás. Egyelőre. Mondhatnám úgy is, hogy van bennem köztisztviselői véna: a melót úgyis valakinek el kell végeznie, bármilyen párt van hatalmon. De lehet, hogy távoznom kell, ha a Fidesz jön, mert bár magam erejéből kerültem be, az SZDSZ miatt távozhatok, mert a jobbos tisztogatás akár olyan mélyre is elérhet, ahol én vagyok. Mert Magyarország lehet, hogy így működik, hogy van egy törvény - köztisztviselői - az elméletben és zsákmányrendszer a gyakorlatban. (USA-ban pl. szintén utóbbi működik, és talán nem csak szokásjog, hanem törvénybe szövegezett alapon.) Mindegy, majd kiderül. Legfeljebb majd új állást keresek. Itt elég sok tudást fel tudok szedni, arra pedig szükség van, meg lehet élni a piacon.

Különösen azért se szeretnék távozni, hogy az SZDSZ fősodrával szemben állok, és a jelenlegi SZDSZ-hez nem szívesen adom a nevem. De hát ez van, öngondoskodás, csináld magad, nem lehet a csodára várni. Azért van az SZDSZ-nek néhány jó része, jó törekvése, jó elve, a többi párt meg még rosszabb, vagy optimistán fogalmazva; kevésbé jó. Különösen a két nagytól vagyok rosszul, az MSZP-től, meg Orbán Viktortól. Ugyanakkor ez csak az egyik életstratégia, lehetne inkább, hagyni a picsába a politikát és választhatnám a műveljük kertecskénket - vonalat, de még egy évet rátolok, hátha megváltozik ez a vacak párt. Ha pedig nem, akkor csak távolról.

3 komment

Címkék: újgén lgk anarchisták

A bejegyzés trackback címe:

https://ujgen.blog.hu/api/trackback/id/tr95311721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.01.25. 22:12:10

Alakul.
Még az kérdés, hogy az, hogy valami liberális, azt csak egy nevében liberális pártnak köszönhető-e? MSZPS vagy Fideszes nem lehet liberális?

urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.01.26. 02:45:39

na átírtam, mert a szöveg is csak alakul.

Én liberális vagyok, nyilván lehet más is az, ki minek tartja magát. Az én gondolkodásomhoz, politikai nézetrendszeremhez az SZDSZ áll a legközelebb, ide léptem be 2002-ben, itt alakultak ki kötődéseim. Váltani pártot nincs okom, egyelőre nem látok olyat, ami jobb lenne.

Szerintem Magyarországon politikai és nem szociális válság van, legfeljebb a gazdaság leült.
ujgen.blog.hu/2008/01/26/politikai_valsag

Nekem mindezekkel együtt itt kell tevékenykednem ha politikai pályát akarok, és miért is ne akarnék.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.14. 08:45:11

"egyelőre nem látok olyat, ami jobb lenne"

Ezzel mélységesen egyetértek. (o;

Gazdasági válság van, hogy szociális van-e? Hát attól függ, hogy hallatszik-e azoknak a hangja, akiknek problémái vannak. Illetve, hogy ha igen, akkor azt hogyan adja le a média...
süti beállítások módosítása