Nagyon is egyetértek Molnár Lajossal, az SZDSZ csak ne szavazzon meg jelentős apparátusbővítést. Ehhez szerezzen Gyurcsány a nagyméretű állam híveitől szavazatokat. Persze nem önmagában ezzel az 50-100 fős apparátusbővítéssel van gond, hanem az üzenettel; ha valami szar, akkor nem oldjuk meg jobb szervezéssel, koordinációval, hanem felveszünk még x sameszt.
Két lehetőséget tartanék elfogadhatónak:
1) Semmi apparátusnövekedés, csak minisztercserék. Ez a leginkább elvszerű az SZDSZ részéről. Persze Fletó így mattban lenne, Gyeneseit másképpen kéne megvennie kisebbségi kormánynak, de ez legyen Gyurcsány gondja. (Amúgy Gyenesei minisztersége ellen semmmi kifogásom.) A problémát ebben a felállásban a Szabó-Puch páros jelenthetné, különösen utóbbi úrnak van hírhedt rekordja. Ez viszont megintcsak a kormányfő hatókörébe tartozó feladat. Ha az SZDSZ kilépett, nem szólhat bele a személyi kérdésekbe.
2) Lehet változás, de K+F tárcanélküli miniszter nélkül. K+F marad, ahol volt, a GKM
Gazdaságfejlesztési Szakállamtitkárságán, ami egy minisztériumba kerül az ÖTM Fejlesztéspolitikai SZÁT-jával. (Turizmust meg be kéne olvasztani valahova.) A K+F amúgy is a GKM-ben van felerészt, a másik felét meg nem kéne kivenni az OKM-ből, már ha el van döntve, hogy onnan kivesznek bármit. A GKM giga SZÁT-ja, az Infrastuktúra (+ benne az Energetika) így is külön helyre kerülne, és egy újabb miszteri (+államtitkári) stábnak kéne felállnia, ami évi 250 millió Ft alsó hangon. Na ebből az összegből nem lenne duplázódás, a K+F miniszter kiesésével. Bajnai már bizonyított, még miniszterelnökként is szóba jöhetne nálam. Molnár Károly meg ki a csoda, azon túl hogy volt BME rektor? Szerintem nem akceptálható, hogy a minisztériumok között megosztott szakterületek koordinációs zavarait újabb - költséges - apparátus felállításával orvosolják.
Két lehetőséget tartanék elfogadhatónak:
1) Semmi apparátusnövekedés, csak minisztercserék. Ez a leginkább elvszerű az SZDSZ részéről. Persze Fletó így mattban lenne, Gyeneseit másképpen kéne megvennie kisebbségi kormánynak, de ez legyen Gyurcsány gondja. (Amúgy Gyenesei minisztersége ellen semmmi kifogásom.) A problémát ebben a felállásban a Szabó-Puch páros jelenthetné, különösen utóbbi úrnak van hírhedt rekordja. Ez viszont megintcsak a kormányfő hatókörébe tartozó feladat. Ha az SZDSZ kilépett, nem szólhat bele a személyi kérdésekbe.
2) Lehet változás, de K+F tárcanélküli miniszter nélkül. K+F marad, ahol volt, a GKM
Gazdaságfejlesztési Szakállamtitkárságán, ami egy minisztériumba kerül az ÖTM Fejlesztéspolitikai SZÁT-jával. (Turizmust meg be kéne olvasztani valahova.) A K+F amúgy is a GKM-ben van felerészt, a másik felét meg nem kéne kivenni az OKM-ből, már ha el van döntve, hogy onnan kivesznek bármit. A GKM giga SZÁT-ja, az Infrastuktúra (+ benne az Energetika) így is külön helyre kerülne, és egy újabb miszteri (+államtitkári) stábnak kéne felállnia, ami évi 250 millió Ft alsó hangon. Na ebből az összegből nem lenne duplázódás, a K+F miniszter kiesésével. Bajnai már bizonyított, még miniszterelnökként is szóba jöhetne nálam. Molnár Károly meg ki a csoda, azon túl hogy volt BME rektor? Szerintem nem akceptálható, hogy a minisztériumok között megosztott szakterületek koordinációs zavarait újabb - költséges - apparátus felállításával orvosolják.