HTML

Ujgen Renegade

Az SZDSZ egykori underground blogja: "Élünk, lélegzünk, van lelkiismeretünk, értünk is hozzá de nem biztos, hogy hivatalosak" VOLTUNK. Most meg pihenek.

Friss topikok

  • vazsmegyeigerdezsház: Cafolatrol akkor beszelhetunk, ha az elmelet piller allitasairol bizonyithato, hogy hamis, es az e... (2011.08.10. 09:14) Kedvencünk Bogár László
  • urbangeri: @Gino: köszi ;) (2010.03.09. 23:08) Felelős ellenzékiség
  • urbangeri: megnéztük öcsémmel, Csermely Péter nagy produkciót nyomott (2010.02.24. 00:41) Viszony a nagyokhoz
  • Teddypompom: hehehehehe. Annnnnyira jó. Mintha hájjal kenyegetnének. Még, még,még ennyi nem elég!!!!!!!!! (2010.02.06. 15:57) Viszlát Ernyő!
  • urbangeri: Van nekem rendes munkám, ez mindig is csak másodállás volt, csak a mókáért. ujgen.blog.hu/2009/02/... (2009.07.29. 23:33) - Hé Johnny,

Linkblog

Népszavazási kérdések

2008.02.17. 23:28 :: urbangeri

Számomra van egy viszonylag fontos megközelítés, ami nincs kihangsúlyozva. A vizitdíj, de a napidíjnak és tandíjnak is hasonló logika mentén van értelme. Ez alapvetően a legális munkából élők számára kedvező finanszírozási forma, ami elvileg a tb-befizetéseket  helyettesítené az állami intézményrendszer finanszírozásában. (Gondolnám én, az egyszerű közgazdász, de mintha az alkotmánybíróság erről másképpen vélekedne. Szerintük ez nemhogy adónak, de még költségvetési tételnek sem számít. Ezzel az elképesztő indoklással alkotmánybíróság nálam be is írta magát a csődközeli színvonalon működő intézmények közé.)

 
 

Azért van szükség erre a fomára, mert Magyarországon az adót és a tb-t viszonylag rendszeresen elcsalják. Kábé 2-2,5 millió munkavállaló az, aki úgy fizet ahogy a szabályok szerint elvárható lenne. Közülük cirka 400 ezer valódi minimálbéres. Ehhez jön további 1,2 millió álminimálbéres, közülük félmillióan legálisan EVA-sként, egyéni vállalkozóként fizetnek minimálbér után tb-t. Tehát az egészségügy fenntartásához való hozzájárulás a dolgozók több, mint harmadánál a valós jövedelemhez tartozó hozzájárulási szint alatt van. Az egészségügyet a dolgozó kisebbség is meglehetősen aránytalan hozzájárulások mentén tartja el.

 

A vizitdíjat viszont az igénybevevő fizeti. Vagyis közteherviselés van, nem pedig kisebbségi teherviselés. Azért igazságos a vizitdíj, mert a 2 millió becsületes adófizető válláról vesz le 20 milliárd Ft-nyi terhet. (Alig tartozik ide, de beszúrom, hogy az igazságosság egy nagyon képlékeny fogalom. Egyetemen nyolc-kilenc definíciót pörgettek le a vonatkozó előadáson. Szóval itt minálunk, ez lenne az igazságos.)

 

Nyilván nem tetszenek azoknak a díjak, akik a tb fizetés alól ki tudnak bújni. Ellenben a nyugdíjasoknak ott a 13. havi nyugdíj, abból telik erre. Az adócsalókért és a legálisan adóelkerülőkért láthatóan csak Orbán Viktor szíve fáj. És meglehetősen álságos a kettős fizetés szöveg. Mert ha be akarnák pótolni a díjakat máshonnan, akkor azt csak tb formájában, a becsületesen adózó kisebbségen lehet. Hogy miféle jövő kezdődött el azt nem tudom, szerintem a szánalmas tegnap készül az IGEN formájában folytatódni.

Amúgy meg vannak valós szociális problémák, van szegénység, van akinek gondot okoz a  vizitdíj és a kórházi napidíj. De azt meg oldhatnánk a szociális rendszer keretében, és ott , ahol valóban van a gond, nem csak ki a pénzt az ablakba.

25 komment · 1 trackback

Címkék: egészségügy

A bejegyzés trackback címe:

https://ujgen.blog.hu/api/trackback/id/tr36343533

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Reakció - a polgári underground blogja 2008.03.02. 12:30:12

Vándorplakátok és nyílt levelek - népszavazási kampány IV. Az Új Generáció honlapjáról nehéz megtudni, mit gondolnak a népszavazási kérdésekről. Igaz, az egyetlen 2008-as hír az elmaradt szombathelyi Fidelitas-ÚG vitához kapcsolódik. Abban igaza van…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.18. 10:57:15

"Az adócsalókért és a legálisan adóelkerülőkért láthatóan csak Orbán Viktor szíve fáj."

Ez azért demagóg volt. :)

Másrészt, mint alkalmazottat, nem érdekel az, hogy miután levontak X10.000 Ft-ot tőlem, illetve a munkáltatómtól TB címén, és még fizetnem kell a vizitdíjért, az azért van, mert azadócsalókmiatt. Ezzel az erővel lehet a korrupció miatt is, az ellopott autópályapénzek miatt is - de mi közöm nekem ehhez? Az én X10.000-em ott van.

Igazságosság, mi?

Persze, hogy tudják, nem ingyen van - annak van értelme. Pont ezért kap számlát a kezelésről.

Egyébként nekem személy szerint nincs bajom a helyben fizetéssel, csak csökkentség akkor a TB mértékét.

De az, hogy egyszerre vagyunk kurvára piacgazdaság, és egyben szocializmus is, az nem megy.

urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.02.19. 04:18:27

Ez se csúcsposzt.

Figyu, az adócsalás azért sem szűnik meg mert társadalmilag elfogadott, de minimum megtört. Úgyhogy csak érdekeljen legyél már tudatos állampolgár, bírd szégynekezésre adócsaló ismerőseid, és máris teljesítetted egy hazafias és felettébb polgárosult kötelességed!

A mi közöm ehhez? ez esetben jó út egy szarul működő társadalomhoz, ahol nincs civil (ön)kontroll.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.19. 12:30:16

Ok, csak hol az igazságosság erre hivatkozva?

Ráadásul, az adócsalót bünteti a rendszer, az ellen dolgozik, a korrupt politikust viszont nem. Szerintem az a nagyobb probléma, ami ellen nem lehet tenni.

2008.02.19. 18:02:25

Egyiketsem: "csak Orbán Viktor szíve fáj."

Ez azért demagóg volt. :)"

Jólvan, no. Pokornié is meg Szijjártóé is fáj, sőt Répásié is....

De viccet félretéve. Valami csak lehet a dologban, mert mindamellett, hogy a vizitdíj logikája világos, egyértelmű és igazságos, azért van némi ellenállás az eltörléssel szemben az orvosok részéről is. Ez talán nem véletlen. Meg aztán ott a példa a kórházi napidíj célszerű elköltésére, amit nemrég a médiumok is emlegettek. A példa ugyan szerintem nem túl jó, mert szerencsésebb lenne egy lerobbant vidéki kórházat felhozni, ahol a napidíjakból mondjuk a műszerálloményt bővítették. Nincs ilyen? Hát, majd lesz. Remélem. Ha eltörlik a napidíjat, akkor bizony egyhamar nem lesz.
A tandíjról Magyar Bálint állásfoglalását érdemes meghallgatni, szerintem logikus és emberarcú.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.20. 15:21:59

Mondjuk személy szerint pont az orvosok ellenállását nem értem.

De, ha rajtam múlna, felmérném a körzeti orvosi ellátás költségvonzatát, és azt az összeget visszavonnám a költségvetésbe, fizetőssé téve így az egészségügynek ezt a részét - és ennek megfelelő mértékben csökkenteném az adót, nem pedig benyelném. Mert itt az egy dolog, hogy hazudnak az ingyenességről, de egy dolog az is, hogy a megtakarítás aztán megy a devnullba.

2008.02.20. 16:16:10

Egyiketsem: dejszen pont az lenne a cél, hogy ne menjen a sunyiba az a pénz. Akkor menne igazán, ha állambácsi zsebelné be a vizitdíjnak megfelelő hozzájárulásokat (ha félreértettelek, bocs, de nem tudom másképp értelmezni azt a bizonyos költségvetésbe való viszavonás dolgot). Ha megmarad a vizitdíj, számon lehet kérni a dokikat is, hogy mire költötték. Merthogy előbb-utóbb nem lehet csak úgy elherdálni. (Remélem, most sem.)
Arról nem is beszélve hogy tényleg arra menne a pénz, amire kell: pl. a rendelő modernizálására, ami egyedi, elepülési vagy kerületi kérdés, az állam nem tudja, éppen mi kell az adott helyen, de a doki tudja, meg a páciensei is.

2008.02.20. 16:17:51

Állambácsi meg csak ne mérjen fel semmit a körzetekben, mert olyan árakat fog megszabni, amiből magának is le tud nyesegetni. Maradjon csak meg teljes egészében a befizetett vizitdíj a helyi dolgokra.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.20. 20:26:24

Ezzel a részével nincs is bajom, Kelgyo, vagy legalábbis baromira 50-50%-on állok a kérdésben.

Ami miatt az Igen fele billenek, az pont a rossz hazugságok, miszerint ingyenes lenne most az egészségügy, illetve hát az, hogy akkor most mi lesz az adómmal, amit erre fizetek.

Szóval az egyoldalúság, mint az egész kormányzati politikával - azt ígérték, költséget is csökkentenek, nem csak adót emelnek. Hol van a kisebb állam? Azt látom, hogy nekem éves szinten mennyibe kerül a koala nagyszerű első 5 éve.

Viszont akkor már nyilatkozhatnátok ebben, mert a kampánnyal magával kapcsolatos:

konzervatorium.blog.hu/2008/02/20/okos_manipulacio

Geri állást foglalt már ebben a kérdésben, miszerint itt őszinteségről van szó (szerintem meg másról, ez meg az én véleményem, ami persze provokatív).

De ami a képeket illeti, az érdekelne, hogy elfogadható a liberálisok szerint a második kép (persze mínusz a gyalázkodás rajta)?

2008.02.20. 20:44:07

Egyiketsem:
Nézd:
- a második kép nemcsak azért mocskolódó, mert a gyilkos és a zsivány titulus szerepel, hanem azért is, mert az említett nevek viselői nem fasiszták, ergo a jelkép is erősen sántít.
- azért a jelképek jelentése sem azonos fajsúlyú - remélem, azt azért elismered
- az elsőn szereplő jelkép pedig jogos - annyiból, hogy amiről szól a plakát, az bizony - akárhogy nézzük is - izzadtságszagú komcsi elvekre rímel; elhiszed, hogy az egészsésgügy és az oktatás attól lenne ingyenes, ha eltörölnék a vizitdíjat, a napidíjat és a tandíjat? A blogodat olvasgatva nem gondolnálak ennyire naívnak.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.21. 00:43:09

Kiváncsi voltam, hogy mik lesznek az átgondolt relativizációs érvek.

1. A Fidesz sem kommunista - persze, a koalíció retorikája szerint az. Csak ezt magyarázzátok meg a posztkomcsi szavazó MSZP-nyugdíjasoknak, mert nem fogják érteni, hogy akkor most kire kell szavazniuk. :D

2. Számomra teljesen egyforma fajsúlyú, mert nem relativizálom el.

Láttad a III. Birodalom c. filmet?
Hitler győzött, és 40 év után köztiszteletben álló, szeretett idős diktátor volt, a rendszer is konszolidálódott (legalábbis a náci időkhöz képest).

A csillag alatt több tízmillió embert öltek meg. Most már csak az ősz öregek maradtak, meg a szép emlékek - már akiknek. A horogkereszt sem jelent mindenkinek rossz emléket, már akinek még emlékszik, akkor most ez felmenti őket bármi alól is?

3. Lehet rajta vitatkozni, fenn ki is fejtettem, csak azt mondjátok meg, mitől is ingyenes az egészségügy, ha nincs vizitdíj, könyörgöm. :) Az oktatás más tészta, az index elég jól összeszedte a pro és kontra érveket. A kontra érveket azért nem nevezném izzadtságszagúnak, és van akinek az nyom többet a latban. Amúgy pedig a népszavazás egy faszság, már megint nem arról szólnak a dolgok, amiről kellene.

2008.02.21. 08:45:19

1. Valóban nem kommunista a FIDESz. Igazából mindig olyan, ami az érdekeit szolgálja. Per pillanat komcsi elvekről szavaztat.
2. Nem láttam a III. birodalmat, de ahogy a kifejletet írod, elég irreális. Szerinted melyik a veszedelmesebb üldözési alap: a szemléletmód, amit azért lehet csiszolni és közelíteni, vagy a származás, amit egyáltalán nem lehet? Ilyen alapon nem mindegy, hogy a konszolidáció alapja egy származási csoport kiirtása, vagy a egy szemlélet üldözése. Ugyanis egy kiirtott népcsoport nem pótolható, egy szemlélet megújulhat. Nincs több kérdésem.
3. Az ingyenesség. Hát nem azt hangsúlyozták állandóan FIDESz berkekben a vizitdíj bevezetésekor, hogy fizetős lett az egészségügy? Jól mindod: előtte sem volt ingyenes. Persze hogy nem. Éppen ettől iszonyú demagóg a dolog.
És a lényeg a végén hangzik el: ez a népszavazás az, aminek írod. Márcsak azért is, mert demnagógián alapul: el akarják hitetni a sok balfékkel, hogy ez most kormányválasztás szerűség lesz. NEM! Nem lesz az! De sajna ennek sokan bedőlnek. Na, ez a demagógia!

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.21. 10:24:33

1.

Baj van ezekkel a fogalmakkal, mert mit nevezünk komcsi elveknek?

Ugye, az SZDSZ a szocialistákkal van egy platformon, akiknek olyan szavazói vannak, akik pont ezt várják el, és pont ezt ígérik nekik.

Az ellenzék meg ugye szintén olyanokat ígér, amik tetszenek a népnek, hogy megválasszák.

Akkor most Megyó is kommunista volt, és az SZDSZ a kommunistákkal lépett koalícióra? A koalíció első 4 évében is kommunista volt?

Valamint az MSZP, SZDSZ sosem akart populista hazugságokkal választókat szerezni? Adócsökkentés, lopstop, nemleszgázáremelés,...?

Nem látok különbséget az eszközök, módszerek között. Én ugyanolyan kritikusan szemléltem azt az időszakot is, amikor a mostani koalíció volt ellenzékben.

Nem különböznek tőlük módszerekben: politikusok mind, akik elsősorban a hatalmat akarják, a módszer a célt szolgálja, és a pártot.

Most a konzervatóriumon van egy nagy poszt Gabrilo tollából, a posztkommunizmusról.

Számomra, a posztkommunizmus az egész 18 évet jelenti a rendszerváltás óta. Mind az SZDSZ, mind az MSZP, mind a FIDESZ, mind az MDF posztkommunista párt.

És tudod mi a marha nagy baj? Ez az erkölcsi relativizmus, és az, hogy a hívők nem vágják a képükbe, hogy bazmeg, ez szemétség, ez erkölcstelen. Ti sem, és a jobbosok sem.

Mindnyájan a másik fél erkölcstelenségével vagytok elfoglalva, miközben a saját környéketeken behunyjátok a szemeteket. :(

Pedig mindenki a maga környékén tud rendet tenni.

2.

Pedig ez megtörtént sokszor. Minden fajüldöző, diktatórikus rendszer konszolidálódott az évek alatt.

Az USA-ban faji alapon irtották az indiánokat, érdekel ma már valakit?

A britek koncentrációs táborokban éheztették halálra a holland telepese családjait, nőket, öregeket, gyerekeket. Érdekel ez ma már valakit?

Az, hogy a kiirtott népcsoportok bárkit is érdekeljenek, az kizárólag a történelem alakulásától függ. De ez alapján elrelativizálni, kurvára gusztustalan.

Olyan, mintha egyes népcsoportok kevesebbet érnének, egyes tömeggyilkosságok, népirtások kevésbé lennének elítélendők, és kevésbé mocskolnák be a jelképet, ami alatt történtek. Ez a bajom.

A különböző diktatúrák, ha végigélték életciklusukat, a végén már élhető volt az élet. A Hitleri birodalomnak csak kb. 15 év jutott, és a leggusztustalanabb, legundorítóbb korszakában lett vége. Nem mondom azt, hogy szerencsére, mert ami utána jött Kelet-Európában, az sem volt jobb. A konszolidálódás után igen, persze, ez nem vitatható.

Ha a Szovjetúnió összeomlott volna az ukrán holocaust után, akkor szerinted nosztalgikusan viszonyultak volna hozzá?

Persze, azok, akik a puska másik oldalán voltak. Ma is ez a helyzet - és a németeknél is, akik akkor ott voltak. Mi ebben a furcsa? Itt is az történik, plusz a konszolidáció.

A népirtások megvoltak, mégsem érdekel senkit ma már - érdekelne, hogy miért is nem? És a mostaniak sem. Miért nem gyülekeznek a felháborodott Holocaust túlélők, és tüntetnek a ruandai mészárlás, a darfúri népirtás, és anno a jugoszláv népirtás miatt? Pont nekik kellett volna leginkább. De telibe szarták, mert az nem ugyanaz. Nos, számomra ugyanaz, és ezért tartom megvetésre méltónak az egészet.

3.

Megegyezhetünk egy minden oldali demagógiában? :) Akkor asszem nagyjából egyet is értünk. :)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.22. 09:40:11

Geri,


banyek. Anyám egész életében tisztességesen fizette a tb-t. Amikor a Kókadt a tévéből a képébe vágja hogy "az egészségügy nincs ingyen", akkor kicsit fölidegesíti magát. Tán nem jogos? (Pont ő, aki tényleg a legvéksőkig kitartott a szadisták mellett...)
Felőlem legyen vizitdíj, meg legyen több biztosító, anyámkínnya, akármi. Hja, de akkor tessék a járulékokat meg az adókat csökkenteni! A kedves koala öngondoskodást propagál minden létező csatornán miközben adókat és járulékokat emeltek. Nem akarok bayerzsoltosan fogalmazni de hol a pofátlanság határa? Vagy-vagy.

Ez a fidesz és a komcsi retorika meg ölég gyenge érvecske. A fidesz a komcsi, mert nem akar mindent magánba (abba nemis megyek bele, hogy nem minden magánosítás jelent piacot automatice). Ebből is látszik hogy a szockó-szadista koala is úgy csinálja a piacot, ahogyan a szocializmust csinálták: dogmatikusan.
ha már komcsi gyakorlatok, akkor mi van mostan ezzel a szadi választási csalással? Öregem, cédulázás is visszaköszön, Kádár népe, sej-haj:)))))) Én a szadi helyében nem szocializmusoznék inkább:(((

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.22. 09:44:20

ps. Magyar Bálint és az emberarcúság, sehogy sem fér össze...

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.22. 09:55:26

Egyiketsem,


Elmagyarázom a liberális elvtársak nézetének a lényegét. Az alap a konzekvencionalizmus. Ha valami a "jó cél" érdekében történik, az megengedett: legyen az gyilkosság, kínzás, szólásszabadság megfojtása (vö. Holokauszt-tagadás), cenzúra, stb.
Tehát a mai balliberálisok szerint a kommunizmus kevésbé rossz, mint a nácizmus volt (a cél miatt, persze). Ez a dolog nem új, amikor még volt SZU, akkor a nyugati balidióták egy része is bolondult az SZU-ért. Egészségükre.

De az a baj - nem az én gondolatom, már elmondták -, hogy a vese leverése szempontjából édes mindegy, hogy valakit osztályalapon, vagy faji alapon b@sztatnak. De ezt az egyébként emberi jogokért elkötelezett liberális nem érti meg, mert a kommunizmus szerinte "rugalmasabb": annyira rugalmas, hogy közel 100 millió ember halálát köszönhetjük a kommunizmusnak worldwide, de ez benyelhető.

Azért ehhez gratulálni szeretnék.

oriza triznyák, jr. 2008.02.22. 14:37:16

minden nagyon szép, minden nagyon jó!
igen, igen, igen!
ha ti nem lennétek, nem lettetek volna soha, akkor marhára sokkal jobban állnánk, úgy kárpát-medenceileg, ezt mindenki tudja. jó lenne ha már nem lennétek. de tényleg, húzzátok már le magatokat. mondjuk zseniális üzletember jános kezébe mintha lenne valami fogantyúféleség.
szerintem kezdj el sebesen nyalni, biztos tudod hol kell. gondolj a jövődre! hátha elhívnak majd valamelyik bizt.., bocs pénztárhoz hulla/haszont, vagy lakóhely és életkor szerinti haszonráta rizikófaktort számolni öreganyám fejére.
arról nem beszélnek a szadesz pénzügyi és gazdasági zseni köreiben, hogy mi lesz a forinttal? hogy kitartják-e továbbra is, most hogy meglett a biznisz? ez szerintem érdekes dolog.

urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.02.23. 11:15:17

Azt hiszem mindig is olyan blogot akartam írni, aminek ilyenek a kommentjei.

Gabrillo, ha érzelmileg közelítjük meg - pl. anyád felől - a dolgokat, akkor bármi lehetséges és érvényes, de leginkább a nyelvi művészetek műfajai között érdemes az értelmezés kereteit keresni.

A politika hideg nyelvén...
... azt hiszem érdemes írni egy posztot. Csakhogy most másik van soron.

Az SZDSZ egyrészt gyenge a nagyarányú adócsökkentéshez. 200 milliárd az a Gyurcsány-féle optimista forgatókönyv. Amit az SZDSZ el tud érni, az plusz 50 milliárd, 100 már óriási siker lenne.

Gondolkodj már! Az a most 50 hosszú távon 110 milliárd a devizapiacon éppen zuhanásban lévő jó magyar Fitying nagyon is hiányzni fog egy nagyobb arányú adócsökkentéshez. Mao kívülről nézve egy szocdem típusú, egyszerre posztkomcsi és egyszerre kapitalista felzárkózási pályán nyomul, lemaradva növekedésben a miniállamos, de főleg MINISZOCIÁLIS ellátórendszert működtető szomszédaitól.

Tényleg, te olvasgatod a Népszabiban a növekedés vitát?
nol.hu/cikk/481983/

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.23. 12:18:24

Felmerülnek itten ismeretelméleti meg egyéb problémák, látom.

Geri, a "hideg politikai fej" meg az "érzelemmentesség" egy olyan világhoz tartozik, amiben nekem nincs kedvem élni. És a racionalizmust sem szeressük, mert dogmatikus és redukcionista. "érzelmek nélküli" politika nincsen, és "hideg fej" sem abban az értelemben, ahogy te kívánod érteni. Emlékszel-e még a "tudományos szocializmus" terminusra?
A "nyelvi művészetek műfajai" között értelmezendő politika pedig a diszkurzivitás langymeleg posztmocskára emlékeztet, vö. relativizmus. Tényleg azt várod egy ilyen rejakciós hülyegyerektől hogy kivonja a politikából az erkölcsöt és racionalista/és/vagy posztmocskos diszkurzív lópikulában értelmezze aztat?:(((

A zuhanó fitying is érdekes jelenség. Kiszivárgó hírek GyF meg valamelyik közeli kollégája lemondásáról... Vajon ezek a hírek honnan szivárognak ki? És ahogy kiszivárog, egyből zuhan a forint...
...
...

urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.02.27. 11:47:38

Gabrillo: Amit legutóbb egyiketsemnek írtál, az jókora faszság. Ez egy jobbos fantom. Az hogy szóba állunk az MSZP-vel az nem jelenti azt, hogy Pol-Pottal is. Csináltál egy logikai bakugrást, aztán felháborodsz saját képzelgéseiden.

Hiába ismétlede el századszor is: én nem a relativista oldal tagja vagyok. Az meg hogy megbocsátok nekik, egyszerű mérlegelés tárgya - ti. a Fidesz szarabb, szerintem -, nem megengedésé és azonosulásé.

2008.02.27. 16:13:46

Urbangeri: ez az, amit sokan nem értenek meg. A szadesz együttműködése a maszoppal mindig is kardélen tánc volt, és a szadesz ahol lehetett moderált.
Cak meg kell nézni - szerintem -, hogy milyen a maszop kiállása a koalíciós partner mellett: ha támadás érte valamelyiket, én még sosem tapasztaltam, hogy - plö - a miniszretelnök kiállt vona mellette. Nem tudom, rosszul látom, vagy csak én vagyok ilyen simlis libibuzi?

urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.02.29. 05:19:42

én is inkább így látom, a szocik meglehetősen gáz partnerek. Igaz az SZDSZ környékén is látok problémákat.

De el lehet és talán érdemes jobban is elmélyülni az MSZP-SZDSZ együttműködés aspektusaiban.

ujgen.blog.hu/2008/02/29/koalicoban_az_mszp_vel_eltero_szocialpolitika

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.03.02. 13:12:28

Geri,

nem pol pot, de a radikális példák jobban ütnek. Mindemellett tény hogy volt Őszöd, meg okt.23 is. És ezek legyenek már elég gáz dolgok.

És nyugodtan nézz utána: a megbocsátás alapja a bűn beismerése. Amíg ez nem történik meg, nincs értelme megbocsátásról beszélni. Ez a keresztény erkölcs-értelmezés nálatok nehézkesen megy azért!

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.03.02. 13:15:51

"ti. a Fidesz szarabb, szerintem"

Igen, obgyektíve is. A koala hat éve van hatalmon, ez alatt sikerült a gazdaságot csődbe vezetni, meg emberek szemeit kilövöldözni.
Igen, megcsinálták.:(((

2008.03.02. 22:18:02

Gabrilo: szállajtok már le az öszödi beszédről, vagy ha emlegetitek, előbb hallgasátok már végig, és a "hazudtunk" szóban ismerjétek már fel, hogy a "t" betű a múltidő jele, és Fletó a múlton való túllépést szorgalmazta.
Nem akarom védeni, ami ordenáré, az ordenáré, de ami igaz, az legyen már igaz, ne szavakat ragadjunk ki.

urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.03.03. 08:44:52

Gabrillo:
Anyád egész életében tisztességesen fizette a tébét

Na szóval anyád, egy általad többször is tisztességtelennek minősített államszocialista rendszerben fizetett tébét. Az a rendszer szar volt, és önpusztító, felélte saját magát, mert működéséhez -legalábbis a kádári változathoz- folyamatos külföldi tőkebevonás kellett (eladósodás). Szóval anyádnak eleve nem volt lehetősége tisztességes, vagyis hosszú távon fenntartható finanszírozású tébét fizetni. Szerintem kevered a szezont -egyéni szint-, a fazonnal -rendszer szint-. Szóval ne legyél relatvisita antikommancs, ha már annak hiszed magad!

Ok, anyádat becsapták. De az SZDSZ csapta be? Szerintem nem. Mert a rendszerváltás óta is az elég szocialista -hiába 40 év, az 40 év- magyar gondolkodásmód talaján álló bal és jobboldali -mitől jobboldali?- demagógia megakadályozta, hogy akár normális keretek között beszéljünk a tisztességes tébé meghatározásáról. Egyből jöttek a Fidesz-MSZP-s agitációs sirámok, hogy rohadt liberálisok, megölik ezt, azt -állami elosztórendszerek- + Magyarország anyácskát.

Azt még esetleg elfogadnám, hogy a tisztességes, vagyis fenntartható, életképes
társadalmat eredményező világról talán nem "dübörgő gazdaság" Jánoskának kellene beszélni. Bár mégse fogadom el, ugyanis ő inkább beszélhet, mint a 10%-os deficitet gyártó Gyurcsány, vagy a 18-30%-os reálbéremelésnél rosszabbul élő Orbán. Mitől nagyobb hazug ő kettejüknél. Talán ő hülyíti a szavazók 40-40 százalékát?
Orbán versenyképességről papol, de persze végül ő is az agyonsanyargatott 2 millió becsületesen adózótól, szedné be a fennti rendszerek árát. Én a 2 millió nem nem lumpenpolgár érdekeit nézem, és azokét akik jóérzésük szerint ide tartoznának.
süti beállítások módosítása